Produktová fotografie – představení fotoateliéru

  • Nezařazené
  • Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Produktová fotografie – představení fotoateliéru

Produktová fotografie v našem fotoateliéru

V našem ateliéru se fotilo již tisíce produktových fotografií. Máme možnost pracovat pro drobné podnikatele a obchody až po velké nadnárodní obchodní řetězce kde produktová fotografie hraje velkou roli v propagaci výrobků. Náročné řešení situací a velký tlak na rychlost a kvalitu nás tak vytrénoval do takové míry, že většinu předmětů, výrobků, surovin či polotovarů  již máme zmapované a tušíme jaké světlo tomu bude „slušet“ a jak se na konkrétní produkt podívat objektivem, aby výsledná produktová fotografie byla co nejlepší.

Fotografování produktů

Kvalitně vyfocená produktová fotografie je podobně náročná jako jakákoli jiná fotografie (třeba modní fotografie) jen snad s tím rozdílem, že například lahev Becherovky vám neuteče ze scény a nebo se netváří
unaveně.  Ale zase má svoje vrtochy tím, že musí být tak akorát nachlazená, aby světlo vytvářelo to co si představujeme. Jasně že máme i svoje fígle kdy se lahev postříká speciálním sprejem a následně orosí kapkami přesně dané velikosti.

Níže naleznete na ukázku fotografii právě zmiňované Becherovky. Je focena špičkovým fotoaparátem Mamiya s datastěnou Leaf CREDO, který nám umožňuje zaznamenat opravdu nepřekonatelnou ostrost a barevnost fotografované scény.

Produktové foto - becherovka

Produktové foto – Mamyia Leaf Credo

 

Produktová fotografie

tento pojem může být velmi rozdílný , jednou se jedná o malou krabičku na bílém podkladě a jindy je to velký stroj v reálném prostředí. Přesto se stále jedná o produktovou fotografii a jen záleží na tom jakou tato fotografie dále ponese funkci a co má danému pozorovateli zdělovat. Zda to bude pouze informace jak daný produkt vypadá, z jakého je materiálu a nebo je zapotřebí i do produktové fotografie dostat náladu, pocit, prostření a nebo i popis toho jak se s daným produktem pracuje. Velkou roli zde i sehráva vizuální a výtvarná stránka produktové fotografie. Je to pro nás  výzva na kterou se vždy těšíme. Před samotnou realizací je ale nutné se dobře seznámit s požadavky klienta a společně s dalšími členy realizačního týmu(kreativa , grafik, reklamní agentura) navrhnout a vymysled odpovídající řešení..  Je třeba brát v úvahu způsob užití, zapracování i velikost prezentace.A toto platí i u malé produktové fotografie.

Produktová fotografie

 

 

Některé naše produktová fotografie je k vydění třeba u společnosti BILLA , Makro , ENAPO a další.